Root Cause Analysis

Root Cause

Context

Heeft u te maken met problemen in het productieproces die soms opduiken maar waar u de grondoorzaak niet van kent? Heeft u vaker dan gewenst te maken met klantenklachten? Wil je binnen je organisatie op een gestructureerde manier problemen aanpakken en komen tot de werkelijke grondoorzaak? Kent u het verschil tussen sporadische en chronische problemen? Dan nodigen we jou graag uit op onze training met focus op de Root Cause Problem Solving methodologieën.

Onze aanpak 

  • Het trainingsprogramma bestaat uit een werksessie van 2 opeenvolgende dagen.
  • Elke werksessie biedt een mix van theoretische onderbouw en praktische oefeningen.
  • Elke werksessie biedt de mogelijkheid tot ervaringsuitwisseling met andere deelnemers.
  • Aan het einde van het opleidingstraject wordt een examen voorzien dat bij het behalen van een score van 70% recht geeft op een “Root Cause Analyse” Opleidingscertificaat.

Wat mag u verwachten? 

  • We geven inzicht in de verschillende problem solving methodologieën die een grote hulp zijn gebleken bij het oplossen van problemen in een industriële omgeving.
  • Concrete manieren om de tools op een gestructureerde en logische manier toe te passen in je eigen organisatie.
  • Cursisten kunnen eigen problemen uit de praktijk meenemen om toe te passen tijdens de training.

Programma 

  • Problem solving en de link met Lean Six Sigma.
  • Hoe de juiste selectie maken tussen de verschillende methodologieën?
  • Verschil tussen sporadische en chronische problemen.
  • Inzoomen in de verschillende problem solving methoden, incl oefening:
    • 5Why
    • Ishikawa/Fishbone
    • IS-ISNOT (Kepner Tregoe)
    • SORA
    • Value add/Non Value add analyse
    • 8D
    • PDCA
  • Introductie naar statistische data analyse.
Locatie
Digitaal of bij bedrijven
Infobrochure
Root Cause Analysis (122.71 KB)
Inschrijving open?
Ja

Vraag vrijblijvend een offerte aan